vrijdag, april 26, 2024

Jouw online urban magazine

Daily Paper

Leuk om te lezen

Een welbekend merk dat je vaak in het straatbeeld ziet is Daily Paper. Dit merk kenmerkt zich door zijn moderne kijk op functionele kleding met een Afrikaanse heritage, vooral de gekleurde hoodies met de zwart met witte band op de bovenarm is erg bekend, en ook de camelkleurige utilitypants met de zwart met witte band op het bovenbeen zie je vaak voorbijkomen.
Hoewel het merk online zich portretteert als men’s wear, wordt het merk evenveel gedragen door vrouwen en lijkt het ook als unisex merk bekend te staan. Ook de modellen op de website die de kleding dragen zijn evenveel vrouwen als mannen.

Dit merk wordt veelal geassocieerd met de Nederlandse hiphop cultuur, mede door zijn sponsordeals met artiesten uit de Nederlandse scene. Veel artiesten dragen het merk in bijvoorbeeld videoclips of worden erin gefotografeerd wat zorgt voor veel exposure voor het merk. Ook staat het merk bekend om zijn feesten met hiphop artiesten en dj’s, wat zijn associatie met de hiphopcultuur benadrukt.
Ook heeft het merk interessante collaborations met artiesten, die bijvoorbeeld een lijn ontwerpen of eraan meewerken. Deze zijn vaak razend populair. Zo was er vorig jaar een samenwerking tussen Daily Paper en het hiphopcollectief SMIB, waar een groot feest voor werd gegeven in de club Het Sieraad, in Amsterdam West. Er werden online tickets verkocht maar vanwege de populariteit was er ook een enorme gastenlijst. Uiteindelijk bleek de locatie veel te klein en niet goed beveiligd voor de honderden mensen die kwamen opdagen. Jongeren stonden úren in de rij zonder enige beweging, en deuren die niet open gingen omdat de venue er nog niet klaar voor was. De rijen groeiden de straat op, en de situatie werd steeds onveiliger, en grimmiger. Op een gegeven moment werden de bezoekers ongeduldig en rumoerig en werd er geduwd, geschreeuwd en zelfs hekken werden heen en weer gegooid. De politie schakelde de M.E in, die de enorme groep uit elkaar dreef. Het feest werd uiteindelijk gecancelled voor de deuren open gingen.

Maar één mislukt feest mag de pret niet drukken; het blijft een van de meest gedragen merken in Amsterdam alleen al, en het merk blijft zich associëren met de hiphopcultuur en vette samenwerkingen aangaan. De kledinglijn beslaat zowel broeken, shirts, jassen, hoodies als hoedjes, en kan in ieder seizoen gedragen worden. Het merk wordt omschreven als jeugdig, rauw en modern, en kenmerkt zich door zijn felle kleuren en bekende band.

 

Recente berichten

De toekomst van koffie

Koffie is dan een dagelijkse routine, het is een cultureel fenomeen. Van de hooglanden van Ethiopië tot de koffiebars...

Gerelateerde berichten